Kesoilin Kanikka - Scania LS140

Kesoilin Kanikka – Scania LS140

Mikko Rautalinin Scania edustaa tehtaan ensimmäistä V8-sukupolvea, joka oli uutena Euroopan tehokkain sarjavalmisteinen kuorma-auto. Nykyään tätä Aku Ankka -Scaniaa voidaan pitää yhtenä lähihistorian kuorma-autoklassikkona.

Lue koko artikkeli lehdestä! Tilaa kotiisi | Etsi lähin myyntipiste

4 kommenttia

19.07.2010 klo 15.37 jussi lajari kirjoitti:

Hyvä entisöinti, mutta:
– renkaat liian suuret, pitäisi olla 11.00-20.
– pölykaselit oli käytössä lähinnä sirkusautoissa.
– keulan scania merkki liian leveä 140 -malliin.
muuten hyvää ja kunniakasta työtä.

08.08.2010 klo 22.41 E.M. kirjoitti:

Tuli vastaan Tampereen ja Kurun välillä. Oli kyllä komea näky. Piti oikein hieroa silmiä, kun ei näitä tämän ikäluokan entisöityjä kuorma-autoja paljon näy, eikä entisöityjä säiliöautoja muutenkaan.

18.08.2010 klo 0.24 J.S. kirjoitti:

Komea yhdistelmä ja hienoa, että paloautoja entistetään takaisin alkuperäisiksi.

Silmään pistää häiritsevästi vaan tuo KESOIL-teksti, jotenkin liian ohuen oloiset kirjaimet. Jos vertaa vaikka noihin museon kuviin

http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/Mobilia/Neka1806?freetextSearch=s%C3%A4ili%C3%B6auto&itemIndex=49

http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/Mobilia/Neka1805?freetextSearch=s%C3%A4ili%C3%B6auto&itemIndex=47

23.08.2010 klo 22.06 Iikka Kekko kirjoitti:

Tuo pölykapseli mallihan oli suosittu linja-autoissa aikoinaan niin etu kuin taka-akselillakin ja aika monet niitä laitteli kuorma-autoihinkin, useimmiten vain etupyörille. Nykyään niitä näkee enää arkikäytössä vain Suomen Tivolin autoissa. Tuohon Rautalinin autoon niillä on haettu ja saatukin 70-luvun henkeä.